lördag 20 augusti 2011

Lovely weather!

Igår blev det inte den träning som jag hade tänkt pga dåligt väder (och en trött Johanna). Skulle ha kört 1 mil men istället blev det en PW med Adde på 4,7km. Bra ändå tycker jag : )

Idag bestämde jag mig för att köra milen och tanken var att jag "bara" skulle gå den. Men jag fick så himla ont i mina benhinnor idag, brukar ha det i början (då jag går på asfalt) men oftast går det över efter en stund. Men idag gjorde det så jäkla ont så jag tänkte att det kanske släpper om jag springer lite. Det kändes mycket bättre så jag körde rätt långa intervaller under milen, sjukt jobbigt.

Något som var mindre roligt var vädret. De första 4,5km så var det perfekt löparväder MEN under den resterande biten så öste det ner. Så mycket att jag typ inte behövde duscha när jag kom hem ; )

Måndag: Vila - CHECK
Tisdag: 4,5km PW/löpning - CHECK
Onsdag: 4,5km PW - CHECK
Torsdag: Vila - CHECK
Fredag: 4,7km PW - CHECK
Lördag: 1mil PW/löpning - CHECK
Söndag: 4km PW

Adde har varit på kick-off med sitt jobb hela dagen/kvällen så jag har röjt här hemma en massa och tog sen som sagt en tur ute i det fina vädret. Min svägerska ringde och frågade om jag ville komma över en stund och äta. Det blev en trevlig kväll med god mat och bordsspel.

Nu väntar jag in min andra hälft så vi kan gå och lägga oss, är helt slut i kroppen.

2 kommentarer:

  1. Låter som en mycket fin dag.

    Hoppas du får en fin söndag. Kram

    SvaraRadera
  2. Du e så duktig!!!
    Klara med denna vecka?
    Tack fr god match ;)

    SvaraRadera