måndag 4 mars 2013

Jetlaggad!

Vi kom hem från Singapore i lördags morse. Resan gick lika bra hem som det gjorde dit. Vi åkte ut till flygplatsen vid 22 (planet gick 23.55) och Eddie somnade i taxin. Han vaknade till när vi gick ur taxin och sen när vi stod vid incheckningen så höll han på att somna om så vi satte honom i bärselen där han sov tills vi kom till gaten. Då fick han mat, ny blöja och pyjamas. Efter att vi kommit i ordning på våra platser så somnade Eddie och när vi fick sovkorgen så la vi ner honom där. Sen sov han typ 9 timmar med nappfix emellanåt. När han vaknade fick han mat och sen var han vaken ett tag och var i stort sätt glad hela tiden förutom lite smågnäll. Innan det var dags för frukost för oss så somnade han snällt om så mamma och pappa fick äta i lugn och ro. Vi var tvungna att väcka honom när vi skulle landa för de skulle ta korgen. Han fick lite mat på vägen ner så han inte skulle få ont i öronen. Verkar iaf att han inte har haft några problem med öronen när vi flugit.

Vi hade rätt tight med tid tills nästa flyg från Frankfurt skulle gå så vi fick skynda på rätt bra. Trodde inte det skulle vara så långt till gaten så jag bar Eddie istället för att ta honom i bärselen. Men det var sjukt långt att gå. Stackars Eddie flängdes runt och guppades upp och ner så mycket så han kräkte ner både sig själv och mig. Vi kom i tid till gaten men vi hann inte byta på honom. När vi satt oss på våra platser så bytte vi blöja och kläder och fixade en flaska. Efter han ätit somnade han i min famn och sov tills vi skulle landa. Eddie flörtade med kvinnan som satt bredvid oss tills vi landade : )

Vi var hemma vid 11 och då åt vi lite frukost och tog det lugnt i soffan. Eller vi försökte ta det lugnt men vi hade en liten kille som inte var så nöjd. Mycket gnäll var det och han ville inte ligga själv långa stunder. Sitta i våra knä var väl ok men helst skulle han stå upp eller bli buren. Så det blev inte så mycket tid över att fixa med annat då mannen åkt på någon magrej så han sprang på toaletten stup i kvarten. Eddie kräkte sen upp sin mat (ja det blir så om man stoppar in alla fingrarna långt ner i halsen) så det fick bli bad för honom. Sen fick mamman duscha och då somnade lilleman. Klockan var bara 16.30 så tanken var att han bara skulle sova en stund. Jag skulle passa på att packa upp resväskorna men tänkte att jag skulle vila lite medan Eddie sov. Den vilan blev lite längre än jag tänkt. Vaknade kl. 19 och ser att Eddie och Adde också sover. Alla var så trötta så vi gick upp och la oss utan att äta middag. Så jetlaggen hade slagit till. Eddie vaknade ett par gånger under natten.

Igår hade vi en gnällig och ledsen bebis igen men han var iaf glad emellanåt : )
Jag la honom i vagnen efter vi ätit frukost och gick på en promenad och handlade lunch till oss. Var iväg nästan en timme och sen när jag kom hem var det dags att ta tag i resväskorna som inte gjordes dagen innan....
Eddie var så gnällig att jag inte fick ro att plocka med allt så jag bad Adde att ta upp honom till sovrummet så de kunde vila medan jag fixade på nedervåningen. Ungen somnade vid 15.30 och vi var tvungen att väcka honom vid 18 för mat och sen somnade han om igen. När jag var klar med resväskorna hade jag så ont i huvudet så jag la mig för att vila. Vaknade halv åtta och gick upp till Adde och frågade om vi skulle beställa pizza och så fick det bli. Jag gick och hämtade pizzan som vi sen åt i sängen : ) Eddie fick sen en ny blöja och somnade om direkt igen, snacka om trött kille. Sen ville han ha mat 00.30, vaknade igen vid 03.00 och var pigg, somnade om igen och vaknade 05.15 för mat igen och var sen hur pigg som helst. Det var inte vi kan jag säga. Eddie tog en nap till sen men vi sov inte något mer så vi har varit rätt trötta idag. Adde har varit hemma pga magproblemet så han var iväg till doktorn för att kolla upp det. Själv så träffade jag och Eddie mammagruppen för en promenad i det fina vädret. Vi gick en timme och sen tog jag och en av mammorna en kaffe och snackade om lite allt möjligt, mycket trevligt.

Sorry för långt inlägg. Måste blogga oftare så det inte blir så mycket att skriva varje gång ; )
Nu ska jag sova och hoppas på att lilleman inte vaknar allt för mycket i natt.





1 kommentar:

  1. Usch ja det är inte kul med jetlag. Hoppas det går över snabbt.
    Jag fällde lite tårar när jag läste om din berättelse om lyckan när ni plussade med Eddie. Känner igen det så väl :.) så himla mysigt.
    Stor kram

    SvaraRadera