tisdag 23 april 2013

God natt!

Mannen är iväg igen och jobbar och kommer hem på fredag. Så vi är solo, igen...

Gjorde morgon vid 06.00 imorse, gick upp med Eddie så pappan fick sova tills klockan ringde. Sen blev det mat, lek och sen somnade han vid 8 och sov en och en halv timme. Passade på att göra mig i ordning då. Vid 13 var det dags för sista babymassagen och lek på öppna förskolan. Åh sen den obligatoriska fikan med kompisen Ebbe och hans mamma. Eddie sov nästan hela tiden, skönt.

Handling på Ica blev det innan hemgång. Väl hemma lekte vi lite och sen var det dags att varva ner för lilleman. Gick sådär... Helt plötsligt blev han övertrött och han pendlande mellan glad, ledsen och arg. Ville inte ligga i soffan, inte i sin säng, inte bli vaggad i famnen. Satte på babblarna tillslut för att lugna honom. Efter typ en timme så somnade han i soffan vid 20. Man brukar bara kunna lägga honom i sängen så somnar han i stort sett direkt. Pratade om det idag med min mammavän (Karolina), att läggningen går så lätt. Tji fick jag ; )
Men han var så söt när han låg och kikade över sängen. Knäppunge ❤

Efter han somnat kunde jag äntligen göra mat till mig och slappa lite. Sen såg jag hur det såg ut runtomkring mig så jag börjar städa. Sen gjorde jag mina squats och hoppade sen in i duschen.

Så nu är jag tröööött, god natt.



1 kommentar:

  1. Det är så typiskt att så fort man säger att det går bra så börjar det krångla :) Söt är han i alla fall bakom gallret :)

    SvaraRadera