fredag 3 maj 2013

Veckan!

Dagarna bara rusar iväg och vi har haft planer varje dag och jag har inte hunnit/orkat blogga. Här kommer en liten sammanfattning av de senaste dagarna.

I tisdags gjorde vi lite ärenden med min mamma. Efter det träffade jag och Eddie min bästa vän Carro och hennes fina mage. Åh vad jag längtar tills deras bebis kommer. Jag ska gosa som bara den : )
På kvällen hade jag och mamma skaldjursfrossa efter Eddie hade somnat. Sååå gott det var.

1 maj (onsdags) så var jag, Eddie och mamma ute på en långpromenad. Solen sken men det var lite kyligt i vinden. Vid 15 åkte vi till min morbror och hans familj en sväng för att säga hej. Åh sen bar det av till syrran och Co. för grillning.

Igår började vi dagen med en promenad igen fast inte lika långt för jag var dunderförkyld. Blev det redan i tisdags : ( Vid 15 hoppade jag in i bilen för att åka och hämta upp syrran på hennes jobb för för att sen åka till Gekås. Eddie fick vara hemma med mormor och mysa. När vi kom fick vi parkering nästan längst fram. Ni som har varit där vet att får man plats på den så bådar det gott att det är lite folk inne : ) Åh det var inte alls mycket folk. Man kunde gå i lugn och ro utan att trängas, så skönt. Var så himla stolt för efter vi hade gått igenom nästan halva varuhuset hade jag inte mycket saker i vagnen. Men den stoltheten försvann rätt snabbt... Jäklar vad det slank ner saker hela tiden. Men efter att gått igenom allt innan vi betalade så var det faktiskt inte mycket som var onödigt : ) Så nöjd med det jag handlade, speciellt över en jacka och en randig kavaj i trikå. Eddie fick en fin blåbärsmössa av sin moster. Vi var hemma vid 22 och det hade gått hur bra som helst för mamma och Eddie. Hade inte väntat mig något annat. Han har ju världens bästa mormor ❤

Idag var vi iväg på ett par ärenden igen och sen tog vi en lunch på stan, kollade i lite butiker och sen handlade vi mat på Willys. Träffade på syrran och Co. där och fick krama lite på mina fina systerdöttrar. Idag kom pappan hit så nu är familjen samlad. Även Eddies morfar kom hem från Tyskland. Ikväll har ätit thaimat och så har vi kollat hockey VM som inte var så roligt att se. Inge bra insats av Sverige alls...

Eddie har också hunnit med att köra med sin nya gåstol från mormor och morfar och gungat för första gången : )

Nä nu ska jag sova. God natt på er.














2 kommentarer:

  1. En stor fördel med att bo här nere är att man har nära till Gekås :)

    SvaraRadera
  2. Ojoj han är såå söt :D Han har faktiskt en axelskada och när han är elektriker så är det kört att att arbeta med höga armar.. Men riktigt lägligt kom det iaf ;) hihi! Jag klagar inte, som tur är har han inte ont av det annars än när han höjer armen ovanför huvudet typ.. Riktigt mysigt och lyxigt att få ha han hemma :D hihi!

    SvaraRadera