lördag 1 juni 2013

Egen dag!

Idag fick den här mamman ha en egen dag utan barn och man. Men den tiden började inte förrän kl. 10 : )

Eddie vaknade 06.20 (ska aldrig mer skriva att han sover länge, slår bara tillbaka direkt) och jag tog ner honom så Adde fick sova lite till. Efter att Eddie ätit vid 7 så blev det så gnälligt att jag till slut satte ungen i vagnen och gick på en promenad. Han blev tyst direkt och bara satt och kollade runt. Blev en tur på en timme och han somnade när vi var 10 min hemifrån. Rätt bra att han var gnällig så jag kom ut på en tur : )

Vid 10 hämtade min bästa vän Lin upp mig och vi begav oss till en loppis. Köpte en fin skål på fot och en turkos ljusstake. Åh det bästa var 5st Elsa Beskow klassiker som jag bara var tvungen att köpa. Så fina böcker och så härligt nötta. De ska in i Eddies rum sen.

Efter loppisen blev det lunch, shopping och fika i täbban. Lin köpte en rund skål, en fiskskål var det. Då började tankarna att hon kanske skulle skaffa fiskar. Vi har hört att man inte får ha fiskar i runda skålar så vi gick in i en djuraffär i täbban och frågade. Fick svar att man får ha en fisk som heter Kampfisk i såna skålar.
Ja då var det bara att börja fundera om det var en fisk- el godisskål, haha. Det slutade med att vi åkte till en annan djuraffär och fixade firre och allt tillbehör. Så hon blev med fisk idag, otippat men sååå kul : )

Efter vår mysiga dag så åkte familjen och Addes föräldrar till Byggmax och köpte virke till trallen som ska börja byggas imorn.
Till middag blev det kamben, potatisgratäng och sallad. Sen somnade Eddie som en stock kl. 19. Nu håller jag på att somna sittande så jag ska ta och knyta mig nu också.

God natt på er.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar