onsdag 28 augusti 2013

Tis & ons!

Igår var vi hemma hos min mormor och hälsade på i Södertälje. Min morfar ligger på sjukhus så vi ville hålla mormor sällskap. Adde jobbade kväll så vi stannade även till kvällen. Mormors bil var sönder så vi åkte och handlade direkt när vi kom. Sen blev det lunch och bus innan vi åkte upp till morfar på sjukhuset. Han såg pigg ut och tyckte det var så kul att träffa oss, speciellt Eddie. Som hoppade runt i korridorerna och fick alla gamlingar att le : )

På em kom min kusin förbi en sväng och sa hej. När Eddie vaknade efter sin tupplur så busades det i hammocken med G-mormor och sen blev det plask i hink och sen balja. När vi var små fick vi leka i vasken med vattnet medan mormor lagade mat och det fick Eddie prova på och han tyckte var superskoj. Sen bjöds de på go middag som alltid när man är här. Strax efter 19 packade vi in oss i bilen efter en härlig dag.







Idag var vi först en sväng på BVC för att kolla längd och vikt. Sen mötte vi upp mamas och barn och åkte till Ikea. Vi hade en toppendag och en del fick så klart följa med hem : )



Ikväll när jag höll på att göra min middag så kollar jag på Eddie som ska klättra upp i soffan. Då ser jag att det är något brunt utanför bodyn på rumpan. Åh jag typ skriker till Adde som sitter i soffan: Har han skitit utanför blöjan???!!! Det hade han såklart och Adde tar upp honom och säger sen: Kolla mattan... Ja men då har ungen hoppat fram som han så fint gör och tryckt ut skit på mattan. Så himla skoj...not. Blev inte så glad men man kan inte vara arg på honom. Inte hans fel heller. Var bara att slänga in honom i duschen och torka bort så mycket det gick och sen googla fram en närliggande kemtvätt : )

Nu ska jag sova och ladda för en ny dag imorgon.

Kram kram

1 kommentar:

  1. Ahh! Kan tänka mig in i din panik när du ser vad som hänt! Kram!

    SvaraRadera