måndag 13 januari 2014

Första dagen!

Idag var det dags för den första riktiga inskolningsdagen för vår kille. Det var med en liten klump i magen jag åkte till jobbet imorse. Mina fina killar låg och sov så jag ville inte väcka dem. 

Klumpen i magen försvann när jag fick ett sms från Andreas att det var full rulle på Eddie. Dagen har gått hur bra som helst. De började med att vara ute när de kom vid 9 (de har lämning ute i stort sett alltid). Sen lektes det inne fram till lunch. Eddie var så trött så han åt inte så mycket. Efter lunch var det dags att sova. De små barnen sover i vagn ute. Eddie somnade efter typ 1 min efter att Andreas la ner honom. Han sov 1,5 tim och fick äta lunchen efter det och då gick allt ner. 

Blev lite mer lek sen och vid 15 så vardet  dags att åka hem. Nu ska Andreas vara med hela tiden tis-ons och resten av veckan så ska han lämna Eddie en stund själv. Nästa vecka är det dags att lämna helt om allt har gått bra.

Känns så skönt att allt har gått så bra. Tror Eddie kommer stortrivas att få leka med andra barn. Enda som är trist är att man inte hinner träffa honom många timmar på vardagarna : ( det får vi ta igen på helgerna när jag går hem i april.

Lite bilder från dagen.
Eddies pärm på dagis.


Var ute och åkte lite pulka.

Ett eget "bås" har han fått också. Sov så gott i sin vagn ute.

Eddie och hans kompis Astrid hade en hård överläggning : )

Lycka när man hittar ett tangentbord.

4 kommentarer:

  1. Så söt han är! Gick det bra på dagis?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊 ja det har gått bra än så länge. Får se hur det går imorgon när han ska vara själv.
      Roligt att du lämnade en kommentar. Kul med nya läsare 😃 när har ni BF? Kan inte vara långt från oss, 10 maj har vi

      Radera
  2. Va skönt att höra att det gick så bra! Det närmar sig inskolning för Alicia med och jag är lite nojjig! Håll oss uppdetarade :) Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, eller hur? ;D Tänk om man skulle filma en hel dag vilket kaos det skulle vara ^^ Men tack! Eran också!! Eddie är så himla rolig å söt ;D Kramar

    SvaraRadera