tisdag 28 januari 2014

Ingen bra dag!

Hej på er. Dåligt med uppdatering men har inte riktigt orkat med det sista dagarna.

I lördags kväll vaknade Eddie vid 22.30 och kändes varm. Så tempen åkte fram och visade 39,2. Tyckte han hade yrat lite väl mycket i sömnen under kvällen. Det blev en supp, ny blöja, lite kall mjölk och sen gick vi alla tre och la oss. Eddie somnade rätt så snabbt och sov bra hela natten mellan oss. På morgonen så låg tempen på 39 men Eddie var pigg iaf. Han fick inte någon supp så kroppen skulle ta hand om det själv. Åt knappt någon lunch men en halv macka med räkost lyckades slinka ner. Efter lunch var tempen 38 och Eddie var pigg så vi packade in oss i bilen och åkte till Ikea i Uppsala för att köpta ett överskåp som varit slut här i Sthlm hur länge som helst. Eddie somnade i bilen, även jag tog mig en powernap : )
Eddie vaknade precis när vi kom fram så alla tre gick in direkt på ta-själv-lagret, hämtade det vi skulle ha, betalade och sen ut till bilen. Eftersom Eddie inte ätit bra lunch så köpte vi en hamburgare på Max som han åt bra av. Sen åkte vi hemåt och han somnade igen. Medan han sov passade vi på att åka till Ikea i Barkaby för att köpa en hylla som inte fanns i Uppsala. 

Blev sen en lugn kväll men ungen körde hela registret trots febern hade stigit till 39 igen. Vi bestämde att Eddie skulle få vara hemma på måndagen med pappa så han skulle få bli frisk. Så där kul med vabb på första riktiga dagen på dagis. Men Eddie går såklart i första hand.

Vaknade idag och Eddie var helt fri från feber. Var dock tvungen att väcka honom så vi inte skulle komma försent. Fick även väcka pappan som snoozade lite väl mycket. Efter välling så hade vi en glad Eddie här hemma. När alla var klara så hoppade vi in i bilen och styrde mot dagis. Adde tog in alla saker medan jag gick runt med Eddie till baksidan för att lämna honom ute som man gör nästan varje dag. Tog tyvärr lång tid innan fröken kom ut för hon skulle klä på sig och det droppade in andra barn så jag blev kvar med Eddie i typ 5-7 min. Tillräckligt för att få Eddie att tror att jag skulle vara kvar. När jag skulle gå så blev han ledsen och jag sa glatt hej då och att pappa kommer sen. Men när jag kom runt hörnet så började jag gråta. Samma sak hände förra veckan när jag skulle lämna. Inge kul alls att lämna när han är ledsen : ( och mina hormoner gör inte saken bättre.. Han har inte varit ledsen alls när Adde lämnat honom under inskolningen. Trodde inte alls han skulle reagera så när jag lämnade...

Grät hela vägen till MVC och Adde försökte trösta mig så mycket han kunde. På vägen till jobbet sen (allt såg jättebra ut hos MVC) så ringde jag för att kolla hur det var med Eddie. Han hade slutat gråta direkt, var glad och sprang runt och lekte. Så det lugnade mig för dagen.

När jag kom hem så sa Adde att han tydligen hade varit gnällig typ resten av dagen. Nästan så de tänkte ringa dit oss. Ville sitta i knät mycket, ätit dåligt och sovit nästan 3 tim. Sen såg vi igår att han började få röda prickar på benen som blivit värre idag. Fått tips att det kan vara 3-dagars feber och att prickarna kommer i samband med det. Får se hur det ser ut imorgon.

Herregud vilket långt inlägg det blev. Hoppas ni orkade läsa. Imorn hoppas jag på en bra lämning och en bra dag på dagis för vår kille. Farmor hämtar honom vid 15.45 så får han hänga med henne och farfar tills jag kommer hem. Pappan jobbar kväll. Så tacksam att de kan hjälpa till ❤️

God natt fina ni.

Febrig kille som hjälpte pappa att mecka ihop skåpet.

Fruktmellis och gömma sig bakom gardinen med pappa.

Skype med mormor och morfar hann vi såklart med ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar