torsdag 6 februari 2014

Glukosbelastning!

Sitter på provtagningen på Danderyds sjukhus och gör en glukosbelastning. Är sjukt hungrig nu men det är bara 30 min kvar innan jag ska ta blodprov igen.

Ni som inte vet vad glukosbelastning är så får man inte äta efter kl 22.00 dagen innan. Sen tar man ett stick i fingret för att kolla blodsockret. Efter det får man dricka glukos som är så jäkla sött. Gäller att man inte dricker för fort så man mår illa. Sen är det bara att vänta i 2 tim (utan att äta/dricka) och då tar man ett nytt stick i fingret. 

Gjorde inte detta när jag var gravid med Eddie men min BM tyckte jag skulle göra det. Tycker kanske jag är lite tjock : )
Är som sagt så hungrig nu och utanför fönstret där jag sitter ser jag en Pressbyrån och ett sushiställe som inte gör saken bättre. Tog iaf med mig en bok för att fördröja tiden.

Kram




2 kommentarer:

  1. Hoppas det gått bra!!
    Jag måste också göra det nästa graviditet eftersom Arvid vägde så mycket, över 4500 gram.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ah, ja det var inge höjdare men det gick : )

    SvaraRadera