tisdag 25 februari 2014

VAB!

Igår vid lunch ringde dagis och sa att Eddie inte var riktigt kry och hade 38,2 i feber. Tänkte direkt att de kanske överdrev för har hört att många dagis ringer för minsta lilla. Självklart så packade jag ihop mina saker och gick till bussen. Har "bara" en bil och den har ju Adde eftersom han jobbar i Enköping. Hade tur med busarna och ca 40 min senare var jag framme vid dagis. Trodde att Eddie skulle sova när jag kom för de skulle lägga honom direkt efter vi pratat. Men icke. Ser Eddie sitta i frökens knä genom fönstret och när jag kommer in och visar mig så rör han inte en min och hans ögon är glansiga. Lille plutt ❤️. Fröknarna har lärt känna Eddie så pass att när han är stilla och bara sitter i knät så är det något som inte stämmer. 

Säger inte ett knyst på hela vägen hem som också är ovanligt. Men väl hemma så kommer han igång efter en risifrutti och är nästan sig själv. Tempen låg då på 38,5. När han ligger på skötbordet så kollar jag i hans mun och ser att en till tand har spruckit igenom. Inte konstigt att han är sänkt. Vi leker lite och Eddie hjälper mig med middagen. Men sen sätter vi oss i soffan medan maten är i ungnen och då blir han helt lugn. Sitter stilla och kollar tecknat i en timme... Det händer aldrig annars. Någon minut är det han brukar vara stila. När Adde kommer hem tar vi tempen och den visar då 39,7 : (
Han för en supp, ny blöja, pyjamas och välling. Sen slocknar han 18.30 i sin säng men kommer in till oss vid 22.30. Sover ändå bra under natten så det var skönt.

Imorse när vi vaknade tog vi tempen igen och visade då 38,5. Vi hade ändå bestämt innan att han skulle få va hemma och krya på sig ordentligt. Vi tog en kite promenad till Ica för att handla lite. Eddie somnade inne på Ica vid 10.40 och sov hela vägen hem ställde honom sen på altanen så han fick sova vidare. Åh sov gjorde han kan jag säga, i hela 3 tim. Hann med att diska, laga kvällens mat, sätta på en tvätt och äta lunch. När han vaknade fick jag lirka i honom lite mat och sen lekte vi tills pappan kom hem.

Lille sjukling 💙

En riktig hjälpreda igår.


Dagens Eddie 
Vakande piggare och minst lika busig.


Nu ligger jag i en hotellsäng på Görvälns slott utanför Stockholm och ska snart sova. Så jäkla skön säng. Hoppas på att man kan sova en god natts sömn nu när man har chansen. Vi är ute på ett teammöte och har det bra tills imorn. Sen är det tillbaka till kontoret för att jobba lite. Men först ska jag sova och äta hotellfrulle.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar