söndag 16 mars 2014

Sunny sunday!

Har haft en supermysig söndag med. Dock så tyckte Eddie vi skulle vakna vid 06... Vi fick iaf ligga kvar i sängen till 07 innan unge herrn ville gå ner. Solen sken iaf och efter frukost så skypade vi med Eddies mormor och morfar och sen kickade vi igång dagen. 

Adde fixade i sovrummet med täckpapp medan jag städade Eddies rum och dammade lite. Eddie röjde runt som vanligt men dammsög faktiskt sitt rum helt själv, duktig kille ; ) Sen satte även Adde upp lite tavlor i hallen på övervåningen. Efter det så klädde vi på oss och gick ut i trädgården. Solen sken som sagt men satan va kallt det var i vinden emellanåt, brrr. Vi fikade lite och sen gungade jag och Eddie medan pappan klippte ner en jasminebuske. 

Eddie började bli trött så vi packade ner honom i vagnen för att gå och handla lite på Ica. Efter 5 min somnade han och vi passade på att äta lunch på fiket i centrum. Riktigt härligt att äta lunch tillsammans i lugn och ro. Gick sen och handlade innan vi gick hem. Eddie fortsatte att sova 2 tim till när kom hem och då passade vi på att ta det lugnt i soffan. 

När Eddie vaknade fortsatte vi att fixa här hemma. Lite mer tavlor åkte upp, plockade med disk och lite annat skoj : )
Hann även med lite slapp till i soffan hela familjen. Eddie satt faktiskt stilla en stund. Lagade sen middag och Eddie fick hoppa i badet efteråt. Han har alltid duschat innan men har de senaste gångerna fått utbrott när vi tagit ut honom därifrån. Så vi provade med badkaret och än så länge har det inte varit några sura miner när vi plockat upp honom : )
Strax innan 19 blev det välling och sen sängen. Efter Eddie somnat så lånade mannen i sovrummet och jag tvättade och lagade morgondagens middag. Så skönt att ha det försigt ibland. Resten av kvällen har varit rätt lugn. Nu börjar jag tappa fokus när jag skriver så det är dags att sova.

God natt på er!
 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar