torsdag 10 juli 2014

Update!

Update från senaste dagarna kommer här : )

I tisdags åkte ju pappan iväg på grillfest i Enköping och jag var ensam med kidsen. När pappan åkt stoppade jag ungarna i vagnen och gick till lekplatsen för att rasta storebror. 


Efter lite om och men så fick jag båda barnen att somna. Alva fick ligger i min famn medan jag satt inne hos Eddie. Hon siande direkt medan Eddie tog den tid han behövde... Barnen sov bra hela natten men jäklar va varmt det var. Var nog mest jag som led av värmen... Till Eddies stora lycka så kom sopbilen precis när vi kom ner.
Tanken var väl att jag skulle ha smoothie till frukost men en liten rackare hann före : )

Sen var det dags att gå till BVC för att Alva skulle få vaccin mot Rota viruset. Vägde och mätte också så nu är hon 60cm lång. Vikten gick in genom ena örat och ut genom andra, haha : ) får kolla upp det nästa gång.

På vägen hem handlade vi middagen och Eddie och jag tog en varsin glass. Kollade in massa lastbilar, bussar och bilar också. 

På kvällen sen kom min vän som jag känt sen vi föddes och hennes familj på grillkväll. Våra yngsta skiljer det 3 veckor på. Hoppas att Alva och Linns vänskap håller lika länge som min och Sofies.
I fm packade vi ihop badsakerna och åkte till en sjö som ligger nära oss för att plaska lite. Eddie röjde runt som vanligt och vi körde runt honom i vattnet så han fick känna på det ordentligt : ) sen hoppade han från bryggan med hjälp av oss. Han ville gärna rusa iväg på bryggan och man vet ju aldrig om han ramlar i så ett par armpuffar eller liknande ska inhandlas så man kan känna sig lite tryggare. Självklart ska man alltid ha koll på barnen men skönt med en liten extra säkerhet.
Eddie somnade nästan direkt när vi kom hem. Adde nattade medan jag och Alva åkte och handlade inför kvällens besök. När essie vaknade så kollade han Teletubbies på pappas dator. 
Besöket var Eddies partner in crime Astrid och hennes föräldrar. Mycket rolig kväll med busande/röjande ungar, god mat, skratt och lite annat smått och got : )

Mycket intensiva men roliga dagar. Resten av familjen sover och det ska jag också göra för imorn ska vi till Skansen : )

Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar