tisdag 5 augusti 2014

Alvas dop!

Nu kommer äntligen inlägget om Alvas dop  : )

Vi hade en fantastisk dag med familj och vänner. Tack alla för att ni kom och gjorde Alvas dopdag till en toppendag. Kram på er!

Lillan sov när vi tog kortet så det blev bara på oss tre : )

Eddie och stora kusinen innan vi åkte till kyrkan. 




Happy family. Min syster och svåger blev gudföräldrar till Alva.



Min mamma fick med sig skötväskan hem där våra bilnycklar låg så min pappa fick komma med dem. Passade på att fota min fina kille medan vi väntade. Alltså jäkla fin han var i denna outfit ❤️

Mina fina killar på väg från bilen till huset.

G-mormor lattjade med Alva.

Bjöd på kallskuren fläskfilé i vinägrett med kapris i. Till det hade vi en så god quinoasallad, pastasallad, sallad och baguetter. Till efterrätt blev det hemmagjord hallonpaj med vaniljsås. Åh ja vi valde att servera öl och vin till de som ville ha : )

Slog upp ett partytält där man kunde ta skydd mot solen. Var riktigt varmt men det kom lite tunna moln som gjorde det liiiite mindre varmt. Men så skönt att det var fint väder.


Hade fixat ett litet lekland så barnen kunde röja runt och föräldrarna kunde sitta och ta det (hyfsat) lugnt : )

Huvudpersonen sov mest under mottagningen men när hon väl var vaken så sken hon som solen : )

Massa fina presenter fick Alva av allihopa.

Eddie tyckte förvaringskorgen Alva fick var perfekt att leka i : )

I
Lite detaljer och färgtemat vi hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar